Jak Bill a Steve instalovali MPlayer
….aneb HOWTO pro ty, kteří jsou příliš sexy pro příkazovou řádku...
Varování před použitím: tento text NENÍ určen pro zkušené linuxové matadory, prakticky se v něm nebude pracovat s příkazovou řádkou a už vůbec ne kompilovat. V konzoli budou naťukána 4 (slovy čtyři) písmena. Jeho čtení by mohlo slabším guru povahám způsobit psychickou újmu, opruzeniny a četné nežity. V první části je stručný návod pro trošku zkušenější uživatele, následuje podrobná, heroicko-epická část pro úplné začátečníky.
Bill G. a Steve B. si chtějí nainstalovat MPlayer. Chtějí korektní české titulky, vzhled přehrávače podle svého výběru a s Linuxem to neumí.
Bill: „Hele, pěkný desktop. To je nějaká beta Longhornu? Voní hezky... Kde je naše logo? Vývojáři mákli..."
Steve: „Developers, developers, deve..."
Bill a Steve budou instalovat MPlayer 1.0pre7 (www.mplayerhq.hu). Kompilace samotného MPlayeru nepředstavuje žádný velký problém a získáme přehrávač vyladěný na míru našeho systému. Pokud chceme ovšem kompilovat MPlayer s grafickým rozhraním (volba –enable -gui u ./configure) riskujeme vleklou poziční válku se závislostmi devel verzí knihoven GTK a glib. Proto použijeme hotové balíčky z Packmana (packman.links2linux.de). Následující popis instalace, použití českých fontů a ladění není zdaleka jedinou (a ani nejlepší) možností instalace, ale je zaměřen na jednoduchost.
Co budou Bill a Steve potřebovat:
- jedno středně velké kafe
- kodek pro MP3 lame (lame 32bit a lame 64bit)
- kodeky pro .wmv a podobnou havěť (w32codec)
- vlastní MPlayer (MPlayer 32bit a Mplayer 64bit)
- české fonty pro titulky (fonty)
- nějaký rozumný skin (xmmplayer)
Uvedené soubory si uložte k sobě na lokální disk, nejlépe tak, abyste i za chvíli věděli kde jsou.
Steve: „Nemůžu najít svoje Documents and Settings..."
Balíčky .rpm pro lame a MPlayer jsou ve verzi pro 32 a 64 bitů. Kodeky w32codec zatím bohužel nejsou dostupné pro 64 bitové systémy, takže se v případě 64 bitového MPlayeru musíme obejít bez .wmv apod. (i když i toto se dá řešit). V adresáři fonty naleznete čtyři podadresáře obsahující již editované české Arial fonty. V každém podadresáři jsou uloženy fonty jedné velikosti (14 až 28).
Instalace
Celý MPlayer je vlastně instalace pouze tří instalační balíčků (z toho dva poslouží i jiným aplikacím), zkopírování obsahu jednoho adresáře do jiného, námi vytvořeného (mluvím o fontech) a doladění několika hodnot podle parametrů našeho počítače. Instalovat můžeme pomocí YaSTu, Kpackage, popř. příkazem rpm. My zvolíme třetí možnost s tím, že jí za nás vykoná program Midnight Commander (dále jen mc).
- Uložte si potřebné soubory z odkazů na začátku článku
- Otevřete konzoli, příkazem su se přihlašte jako root a příkazem mc spusťte Midnight Commander. Otevřete adresář se staženými soubory.
- Myší 2x klikněte na soubor lame-3.96.1-pm.1.i686.rpm, popř. lame-3.96.1-pm.1.x86_64.rpm a po jeho otevření spusťte (2x kliknout) *INSTALL.
- Stejným postupem nainstalujte w32codec-all (u 64 bitových systémů vynechejte)...,
- ...a MPlayer-1.0pre7-pm.2.i686.rpm popř. MPlayer-1.0pre7-pm.2.x86_64.rpm
- Přes Start-Multimedia-Videopřehrávače ověřte, že MPlayer je nainstalován.
- V adresáři ~/.mplayer vytvořte adresář font a zkopírujte do něj obsah adresáře font-arial-18-iso-8859-2 (popř. jiné velikosti, dle Vaší volby)
- Volitelně do adresáře /usr/share/mplayer/Skin zkopírujte adresář se skinem či skiny, které se Vám líbí
- V případě potřeby zvolte přes grafické prostředí MPlayeru , či v ~/.mplayer/gui.conf, nejvhodnější videovýstup (vo) a audio výstup (ao) dle parametrů Vašeho počítače. S volbou xv pro video a oss pro audio většinou uspějete
- Při problémech s interlacingem (horizontální poruchy obrazu DVD) napište do svého ~/.mplayer/config řádek: vf=lavcdeint, nebo vf=kerndeint=thresh=15 a povolte postprocesing.
Následuje podrobný popis pro nezkušené uživatele:
Předehra
Vynecháme přípravu kafe (Bill už prostřednictvím communication managera zafokusoval catering managerku, aby po transfer managerovy dovalila kávu) a rovnou si nainstalujeme lame (lame.sourceforge.net). Ačkoliv kompilace lame patří mezi ty velmi snadné a rychlé, použijeme dodaného balíčku (32 nebo 64 bitů).
Otevřeme si konzoli (tj. klikneme na ikonku, která je zpravidla třetí zleva (v KDE) a je na ní obrazovka, popř. obrazovka se škeblí). Napíšeme první dvě písmena:
su
Tím jsme dali systému najevo, že s ním budeme jednat z pozice síly – jako superuživatel. Zadáme heslo uživatele root (máme ho napsané fixou na okraji monitoru) a napíšeme druhá dvě písmena:
mc

Otevře se nám Midnight Commander. Vypadá jako Norton nebo Volkov a v principu se tak i ovládá. Dá se tu klikat myší. Proklikáme se do adresáře, kam jsme si uložili výše uvedené soubory. Dvakrát klikneme na balíček lame-3.96.1.... rpm. Máme-li 64-bitový počítač, klikneme na balíček, který má ve svém názvu řetězec x86_64 (toto platí obecně). Balíček se nám otevře a my opět dvakrát klikneme na soubor *INSTALL. Probleskne (popř. vláčně proběhne, podle výkonu počítače) konzole, kde je vidět, jak probíhá instalace. Hned jak proběhne se opět objeví mc. Midnight Commander za nás de facto udělal příkaz rpm. Nečekejte žádné velké cavyky a hlášky. Profrčí to v konzoli a zmizí. Stisknutím F10 můžeme ukončit mc, vrátit se do příkazové řádky a zkontrolovat si proběhnutou instalaci. Pomocí mc se pak opět vrátíme do Midnight Commanderu.
Nainstalováním lame potěšíme nejenom různé RIAA a OSA Nostry, ale i aplikace, jako Audacity apod.
Bill: „Nemůžu najít certifikát MS..."
Steve: „Kdy už budeme restartovat?"
Teď si nainstalujeme w32codec. Stačí mít kodeky zkopírované v /usr/bin/win32 a mít link /usr/lib/codecs. U 64 bitových systémů máme s w32codec trochu smůlu. Lze sice ze src.rpm souboru (tedy balíčku se zdrojáky), příkazem
rpmbuild --rebuild
vytvořit klasický 64 bitový balíček (tedy balíček končící ...x86_64.rpm) a ten s úspěchem nainstalovat, ale 64 bitový Mplayer z něj užitek mít nebude. Pokud chcete za každou cenu na svém 64 bitovém systému pouštět .wmv, můžeme tomu věnovat nějaký další text. Ti, co mají 32 bitový systém si nainstalují příslušné .rpm a je uvařeno. Zkušenější uživatelé si možná teď říkají: "A co libdvdcss?" Stručně – nic, je součástí námi použitých balíčků MPlayeru a tak nás nepálí.
Takže stále zůstáváme v mc, dvakrát klikneme na balíček w32codec-all-20050412-0.pm.0.i585.rpm. Opět se nám otevře a my opět pustíme *INSTALL. Tím jsme nainstalovali kodeky a knihovny pro .wmv apod.
Steve: "Ale teď už budeme restartovat, ne?"
Vyvrcholení
A jdeme na samotný MPlayer. Zůstáváme v mc a otevřeme si instalační balíček MPlayer (MPlayer-1.0pre7-pm.2.i586.rpm popř. MPlayer-1.0pre7-pm.2x86_64.rpm). Opět dvojím kliknutím vydráždíme *INSTALL a proběhne instalace. Kdo nevěří, že je hotovo, podívá se do menu SUSE-Multimedia-Videopřehrávače. Uvidí tam novou položku – MPlayer. Hned si ho na chvilku spustíme, aby se nám v našem home vytvořil adresář ~/.mplayer, se kterým si budeme trochu hrát.
"Steve, okamžitě přestaň restartovat ten počítač!"
Ladíme formu...
Nyní máme nainstalovaný MPlayer, ale výchozí vzhled ovládacího panelu se líbí málokomu (rozuměj mně ne) a češtiny si u většiny titulků také mnoho neužijeme. Co s tím?
V adresáři fonty, který jste si stáhli z odkazů v úvodu článku, jsou arial iso-8859-2 (střední Evropa) fonty, ve velikosti 14 až 28 s dodatečně upravenými soubory font.desc. Upravené soubory font.desc nám zajistí hojnost ž, š, ř, ů...
V adresáři ~/.mplayer si vytvoříme adresář font. Jsme-li v mc, proklikáme se do ~/.mplayer, zmáčkneme F7 a zadáme název font.
Do adresáře ~/.mplayer/font si zkopírujeme obsah adresáře vybrané velikosti fontu. Tj. řekněme že nám vyhovuje velikost fontu 18 (pro většinu rozlišení tak akorát). Otevřeme tedy adresář font-arial-18-iso-8859-2 a jeho obsah (pět souborů) zkopírujeme (pomocí F5) do ~/.mplayer/font. Hotovo.
Pokud chceme vyřešit fonty pro všechny uživatele našeho systému, zkopírujeme fonty do adresáře /usr/share/mplayer/fonts. Pro přehlednost smažeme původní fonty MPlayeru. Upravíme link font v adresáři /usr/share/mplayer tak, aby správně ukazoval na námi vybranou velikost nově vloženého fontu. S ostatními nastavení titulků (kromě polohy...) si nehrajeme.
Opět nejde o jedinou možnost, jak mít v Mplayeru české fonty. Máme-li české truetypové fonty (.ttf), můžeme je MPlayeru nabídnout (a specifikovat je v gui.conf), popř. můžeme použít prográmek enca. Pro začátek si vystačíme s výše uvedeným návodem.
Pokud chceme používat jiný vzhled ovládacího panelu, než defaultní skin, stáhneme si ze stránek MPlayeru skin, který se nám líbí (skiny) Na příkladu skinu xmmplayer, který kupodivu vzhledem odpovídá přehrávači xmms si ukážeme jak na to. Příslušný .tar rozbalíme do adresáře /usr/share/mplayer/Skin. Samozřejmě k tomu potřebujeme rootovská práva. Takže třeba pomocí klikací aplikace Ark (Start-Nástroje-Archivace-Ark) si někam rozbalíme .tar soubor. Vznikne nám adresář xmmplayer, který v našem mc, kde jsme stále jako root zkopírujeme do /usr/share/mplayer/Skin. To vše samozřejmě můžeme udělat i rychleji v konzoli (příkazy tar a cp).Ve výsledku tedy budeme mít v /usr/share/mplayer/Skin dva adresáře: default a xmmplayer. Obdobně můžeme přidat další a další skiny a ty potom měnit dle nálady. Změna skinu se provádí buď přes grafické rozhraní MPlayeru v Preferences, nebo napsáním názvu kýženého skinu (tj. názvu adresáře, pod kterým je uložen v /usr/share/mplayer/Skin) do položky gui_skin v souboru ~/.mplayer/gui.conf.
Užitečné drobnosti
Nastavení MPlayeru pro konkrétní uživatele najdete vždy v adresářích .mplayer v jejich domovských adresářích. Jde o dva soubory: gui.conf a conf. V gui.conf jsou především volby videovýstupů, audiovýstupů, titulků (kódování, poloha...), OSD a skinů. V config se pak mohou zadávat volby videofiltrů, jazyka pro DVD apod. Podobné soubory jsou i v /etc/mplayer. Je tu i input.conf, kde lze si můžete nastavit vlastní ovládání z klávesnice. Zde nastavené hodnoty platí pro všechny uživatele systému s tím, že prioritní jsou hodnoty v domovských adresářích.Volby ve všech config souborech přebijí volby, které zadáme formou parametrů, spustíme-li MPlayer z konzole.
MPlayer používá několik typů video výstupů (vo): xv, X11, gl, gl2... Na většině systémů nejlépe uspějeme s volbou vo xv. Typ vo si vybíráme buď v grafickém panelu MPlayeru – Preferences - Video, nebo v příslušnémgui.conf v položce vo_driver. U některých DVD můžeme narazit na nepříjemné horizontální proužky zejm. při rychlých pohybech. Jedná se o tzv. interlacing. Lze se jich úspěšně zbavit použitím videofiltrů, které specifikujeme v příslušnémconf souboru (tj. buď v ~/home/.mplayer/config, nebo v /etc/mplayer/mplayer.conf). Jsme-li stále v mc, tak pomocí F4 otevřeme, napíšeme potřebné:
vf=lavcdeint
nebo
vf=kerndeint=thresh=15
a pomocí F2 uložíme.
Můžete vyzkoušet oba videofiltry. Hodnota 15 u filtru kerndeint není striktně daná, můžete si sami najít vhodnou hodnotu zajišťující bezproblémové přehrávání DVD. Podmínkou pro fungování tohoto filtru je povolený postprocesing (v grafickém ovládání Preferences- Misc zatrhnout Enable postprocesing, popř. v gui.conf volba vf_pp = yes. Tato volba nefunguje pro všechny typy vo. Pro xv ano.
Téměř nutností pro plynulé přehrávání videa (kromě alespoň trochu odpovídajícího výkonu systému) je povolené DMA na příslušné mechanice (příkaz hdparm, popř. starý dobrý YaST). Můžeme si pohrát s bufferováním obrazu a frame droppingem (zjednodušeně řečeno – co nestíháš, to zahoď). To lze opět dělat přímo v MPlayeru v Preferences, nebo v gui.conf. Na stejných místech si můžeme ověřit, zda MPlayer očekává CD či DVD mechaniku tam, kde skutečně je (např. dvd_device = /dev/dvd).
Pokud není vše podle našich představ, můžeme si pustit MPlayer v konzoli v upovídaném módu a on nám na terminál vypíše vše, co má na srdci. Takže si na problematický videosoubor klikneme pravou myší (ehm, tlačítkem...) a zvolíme: Otevřít s... - Jiný. Do okna, co na nás vyjukne napíšeme:
mplayer -v
a zatrhneme volby Spustit v terminálu a Nezavírat po ukončení příkazů. MPlayer se spustí a na konzoli začne rozšafně komentovat co dělá (k tomu jsme ho přiměli volbou -v).
Vše uvedené je odzkoušeno s výše přiloženými balíčky. Na webu naleznete mnoho balíčků pro MPlayer, ne všechny však navzdory stejnému, či skoro stejnému názvu fungují jak mají. Takže pozor na to.
Testováno v SUSE 9.3 na:
AMD Athlon 64 3000+, 1024 MB RAM, ATI Radeon 9200
Pentium II 400 Mhz, 256 MB, ATI Radeon 7500
IBM TP R40, Centrino 1400, 512 MB RAM, mRadeon 7500
AMD Athlon 2000+, 1024 MB RAM, Radeon 7500
Intel Celeron 2000 Mhz, 512 MB RAM, intergrovaná SiS
Billovy a Stevovi. Steve bohužel nepřežil, ze zoufalství z absence restartů se pokusil překousnout napajecí kabel...
Použití
MPlayer můžeme spouštět jednak přes pravé tlačítko myši umístěné na konkrétním videosouboru. Ve vlastnostech souboru je ikonka s nářadím a pod ní můžeme nastavit, že tento typ souboru bude prioritně vždy otvírán MPlayerem. Prostě volbu MPlayer posuneme na první pozici před (většinou) Kaffeine. Druhou možností (zejm. pro DVD) je otevřít si MPlayer přes menu a třeba kliknutím pravého tlačítka myši do dosud prázdné plochy přehrávače dát volbu DVD – Open Disc.
Na závěr...
...si otestujeme úspěšnost našeho počínání, na atraktivním videu jednoho z našich hrdinů:






K instalaci
Napsal uživatel MARDi (neověřeno) dne 01. Listopad 2008.No clanek jsem precetl, pobavil jsem se a pak jsem v liste system>sprava>zdroje softwaru pridal multiverse a pak vesele v aplikace>pridat/odstranit jsem zvolil ze chci video programky a tam nahore jsem zvolil ze chci vsechny dostupne. No a co se nestalo- Objevil se tam i mplayer. (Pak uz se jen stahne ten balik a nainstaluje)
Aspon takhle to chodi v Ubuntu. Vsadim krk, ze SUSE tohle resi podobne.
super
Napsal uživatel Jose (neověřeno) dne 18. Listopad 2007.takhle jsem se ještě u žádného návodu nepobavil :) Fakt super :) díky za článek
MPlayer
Napsal uživatel Hama4tux dne 05. Březen 2007.Rofl borci když nejste schopni naistalovat toto... ještě tak trivialne napsane, tak to vážně s linuxem zabalte... U prvních dvouch Balíčků win32codecs a lame jen kliknete spustí se vám Yast a vse se samo nainstaluje.... u MPlayeru je problem...
Stahnete si MPlayer.tar.bz2 viz si najdete link na abclinux.cz například.
Rozbalíte si to do složky. Zapnete conzoli a zadáte příkaz
su root , pak vložíte root heslo. Ste prihlášeni jako root.
Vlezete do složky s rozbaleným Mplayerem a napiste prikaz:
./configure ..... to zacneme kompilovat myslím:D Další príkaz:
make ........ Náká další kompilace su linux lama nevim Další :
make install .... instalace hotova do konzole napíšete mplayer a uz ficite..... chcete spoustet prez zastupce, tak vytvorite na plose zastupce a kliknete na zálošku Aplikace, tam políčko příkaz zde napíšete : mplayer . Hotovo.......
Pak už jen dosipete skiny a fonty............
Co se týče keců o tom jak někdo prostřelil linux server a vybrakoval ho, tak je to blbost..... Týdně na náš server příde cca 2000 utoků, kolik jich projde 0.
Co psal pan anonym že windows mu zatim nikdo neprojel, tak je jediná škoda že neuvedl nazev firmy.... A když si na linuxu neni schopen nastavit firewall tak to je demence... Prostě programátoři co čekáte, pusťte programátora k sítařine a dopadne to takle....
Jinak všem lidičkám co váhaj s linuxem tak vřele doporučuji.
Už ani nejsou složité instalace balíků co já začínal před 6 lety s linuxem tak sem prskal a prskal a boužel sem se na něj vykašlal. Dnes mě tak vadi microsoft, že jsem rád, že je náký linux, pač bych jinak musel emulovat Meka.
Windows sux.... Zabezpečení sux.... Kompatibilita sux...
Jinak díky autorovy za příspěvek pač sem nemohl najít w32codecs... sem špatnej googler
Omlouvám se za pravopisné chyby.....
Ten to program neodpovídá. All Rights reserved Microsoft company ©
Co to je ?????????????
Napsal uživatel ricpic (neověřeno) dne 01. Březen 2007.Tento několikastránkový návod (myšleno A4), jak nainstalovat mediaplayer mě definitivně přesvědčil o tom, že dalsích pár let zůstanu u Windows. Bohužel.
Jsem zvyklý stáhnout si instalační soubor programu (např. freeware BSplayer), kliknout na něj (může se zde vůbec použít slovo "klikat"???- nebo jen "příkazová řádka"?) a za 10 sec. mám nainstalovaný multimediální, skinovatelný a češtinu přehrávající freewarový player.
Vím, že pro vás je to něco pod úroveň, ale mě to takhle vyhovuje.
Mmj. jsem mnohaletý pokročilý uživatel (Win) a bývalý programátor......
Takže hoši, jen tak dál..............
Možná jste bývalý
Napsal uživatel JirkaZ dne 01. Březen 2007.programátor právě z důvodů svého přístupu...
Toto je jeden z možných postupů, jak Mplayer instalovat. Jiný je třeba přes Smart, kde je to záležitost na několik kliknutí + následné zkopírování jednoho souboru s fontem (třeba v klikacím file manageru).
Zamyslete se nad sebou, než začnete něco kritizovat a nevíte o tom zhola nic, vypadáte pak jako tupec.
Windows máte předpokládám zakoupené....
Mám problém s instalaci
Napsal uživatel Ginger (neověřeno) dne 21. Prosinec 2006.Mám problém s instalaci Mplayer.nainstaloval jsem si packmana a vždy když chci Mplayer nainstalovat tak se mi objevi hlaseni Řešení závislostí selhalo. Unresolved dependencies:
Installing MPlayer-1.0pre7-pm.2.i586[Local packages]
There are no installable providers of liblzo.so.1 for MPlayer-1.0pre7-pm.2.i586[Local packages]
Zkoušel jsem instalaci i podle návodu, ale bez výsledku. Budu moc rád když mi někdo pomůže. Předem děkuji
nainštaluj si toto funguje
Napsal uživatel mx dne 22. Prosinec 2006.nainštaluj si toto funguje na 100%
http://www.suseportal.cz/mplayer_a_multimedia_v_jednom
je tam odkaz na balík mplayer s win codekmi nainštaluj všetko co obsahuje
inštaluj pomocou midnight commanderom (MC)
a pozri si toto
http://www.suseportal.cz/mplayer_snadno_a_rychle_i_v_suse_linux_enterprise_desktop_10
nakoniec aktualizuj mplayer z pomocou yastu z packmana aj win32 codecs
Problém
Napsal uživatel klovan200 (neověřeno) dne 25. Září 2006.Mám problém z fontama. V českých titulkách mě funguje pouze š a ž a na ostatní znaky mě to dělá _. Nevíte čím to může být?
Co to je za bordel
Napsal uživatel Neznámý (neověřeno) dne 10. Červenec 2006.živím se jako programátor (viz. C# a Java pod MS) a to docela obstojně, takže si nemyslím, že bych byl úplná tzv. lama? Rozhodl jsem se, že si postavím web server a půjdu s tím na trh (viz. detaily nehodlám vyzrazovat). Ve hře je Windows 2003 a C# (viz. z hlediska použitelnosti naprostá tutovka a navíc ho důvěrně znám) nebo Linux a Java (viz. neznám Linux a nemám s tím zkušenosti ale je zadarmo). Jedno je mi naprosto jasné, v Linuxové komunitě se neměří stejným metrem MS/Linux. Vlastně mám pocit, že je zde cítit určitý druh náboženstvý, protože v případě MS je naprosto nemyslitené, že by se stal takový průser o kterém se tu dočítám (viz. v roce 2006 si nainstaluji OS a je problém, je to opradu problém a né že ne pustit si mp3 nebo mpeg1, mpeg2 atp.) Tohle je v MS něco naprosto nemyslitelného.
Pracoval jsem v jedné nejmenované fa., která se zabývala web hostingem a přes všechny keci o skvělém zabespečení Linuxů byly právě Linuxy vycucnutý několikanásobně víckrát než windowsy.
Abych to uzavřel, pokud si chce někdo připadat zajímavě (viz. okolní svět na tyhle týpky sere), tak ať si onanuje s Linuxem ale jediná přednost Linuxu je v tom, že je zadarmo.
Jsem nasranej, protože budy investovat cca. 30000 do Windows 2003
No, jestli je to opravdu tak
Napsal uživatel micska (neověřeno) dne 03. Srpen 2006.No, jestli je to opravdu tak děsné nevím. Nechce se mi totiž instalovat znova windows, abych přesně věděl, co všechno z multimédií mi nepujde, dokud tam nenarvu kodeky a je jedno, jestli ručně, nebo si je nainstalují aplikace (tedy situace naprosto analogická jako v SuSE). Ohánět se silnými slovy je děsně jednoduchý zejména zcela anonymně na netu. Rozum bohužel pláče daleko vzadu.
Vyhlídka Pavel vyhl@seznam.cz
Napsal uživatel Vyhlídka Pavel (neověřeno) dne 10. Červenec 2006.Děkuji velmi pěkně za návod, jak si konečně přehrát WMV. Mohu potvrdit, že použití Packmana, jak je popsán níže, je bezproblémů. Přidal jsem jej do 10.1 a šlo to bez obtíží.
Při dobré paměti, jen připomínám, že v 10.1 je třeba myšnout na "Instalační zdroje", jinak postup je stejný
tzn. jak popsal: Kandalf (bez ověření) - Sobota, Duben 1, 2006 - 12:11
- spustite Yast a kliknete na "Zmenit instalacni zdroj"
- kliknete na "Pridat", zvolte "HTTP", otevre se dialog "Server a adresar"
- do pole "Jmeno serveru" zadejte adresu: packman.iu-bremen.de
- do pole "Adresar na serveru" zadejte: suse/10.0 (cislo je dane verzi distribuce)
A pokračuje se dál podle jeho návodu
PS:Packman má SuSE distribuce od 9.0 - po 10.1
Jen mi tam chyběla vhodná ikona, tak jsem použil následující postup:
-vytvořil jsem si odkaz MPlayeru na ploše přetažením myší s levým myšítkem
-spustil grafického Správce souborů jako superuživatele
-zaběhl do adresáře "/home/????/Desktop/"
(otazníky nahradíte svým uživatelským jménem)
-myšnul pravým myšítkem na odkaz MPlayra
-rozvinula se nabídka
-zvolíl jsem poslední "Vlastnosti"
-v "Obecné" jsem myšnul na ikonu vlevo nahoře, představující grafický sybol na ploše
-otevřelo se mi okno "Vybrat ikonu - KDesktop" a načetly se mi ikony používané Linuxem
-myšnul jsem na "Ostatní ikony" a načetl se mi další seznam
-myšnul jsem na [ovat...] otevřela se volba "Otevřít - KDesktop"
-do horního řádku vedle symbolu stranového klíče jsem zapsal
"/usr/share/mplayer/Skin/default/"
-a použil(myšnul na) soubor "subblue.png"
-myšnul jsem na [Otevřít]
-po uzavření otevíracího dialogu myšneme na [ OK ]
-a to je konec
(Pokud Vám systém oznámí, že na změnu nemáte dostatečná práva, nespustili jste Správce souborů jako superuživatele, nebo jste omylem pokračovali v jiném okně)
Snad to bude někomu užitečné. Vyhlídka Pavel
[/]Pro koho a na co?
Napsal uživatel Josef (neověřeno) dne 07. Květen 2006.Ačkoliv je návod napsán vtipnou formou, je jaxi na nic. Funguje jen na konkrétní verzi SuSE a s konkrétními balíčky. Je sice pěkné, že instalace je popsána pro laiky na několik kliknutí, ale ...
...ale to nemusí fungovat vždy. Až na kodeky a koder lame, které se instalují bez problémů. To už se však nedá říci o samotném balíčku MPLayeru. Alespoň ne u toho, který je uveden v odkazu v návodu. A výsledek?
U SuSE 9.1 instalace rpm balíčku s MPlayrem skončí na chybějících knihovnách:
- libXv.so.1
- libXxf86dga.so.1
- libdirectfb-0.9.so.21
- libdv.so.4
- libgif.so.4
- liblzo.so.1
- libtheora.so.0
a návod už nezmiňuje co v této situaci podnikli Bill a Steve. Asi se vrátili s úšklebkem opět ke svému WMP.
Proc jednoduse?
Napsal uživatel Lukas Kalista (neověřeno) dne 20. Únor 2006.Prosim, nekamenujte me. Ale chtel jsem se zeptat, proc to nejde v Linuxu tak jednoduse, jako v MacOS X a musi se to delat tak hrozne slozite. U Maca si MPlayer, jen zkopiruji na disk a spustim. Podobne jako u mnoha dalsich programu. Zadne instalace, zadne dalsi balicky, zadne zavislosti. Ja vim, ze pravovernym to vyhovuje vic tak, ze si prizpusobi program na miru. Nikdo jim to nebere. Ale to, ze se musi instalovat takto slozite je podle meho hlavni duvod, proc se lide Linuxu boji. Nikoliv ovladani, nikoliv instalace systemu. To vse je jiz celkem pohodove. Ale instalace jednotlivych programu.
Ale ono to jde i daleko
Napsal uživatel mm (neověřeno) dne 22. Únor 2006.Ale ono to jde i daleko jednoduseji.
Do Yastu si pridate repozitar Packmana a pak v Yastu proste zaskrtnete, ze chcete nainstalovat Mplayer. Samozrejme to chce byt pripojen do Internetu.
Pripadne pokud nekdo udela Klik balicek s Mplayerem (mozna existuje), pak to rozchodite uplne stejnym zpusobem jako na Macu.
Uzivatele strasi prave takove clanky, kde se jednoduche veci lici slozite (nevim proc jim mnohdy autori zamlcuji i daleko snazsi dostupne metody).
Skoda, ze napr. o Kliku vetsina uzivatelu nic nevi... Na tomto portalu se o nem ale psalo - staci si to dohledat...
re
Napsal uživatel Lukas Kalista (neověřeno) dne 23. Únor 2006.Tady nejde jen o MPlayer. Je mozne, ze to jde, ale kde se to ma laik dozvedet, ze... Jedna se o vseobecny problem. Ted jsem to same resil s hrou Fish Fillets - na macu stahnu a pustim. Bez jakekoliv instalace, stejne jako MPlayer. Na Linuxu? Ani nahodou. Po delsi dobe se mi ji sice podarilo z prikazove radky pustit, ale zatim se mi ji nedari zaclenit do nabidky programu... :-( A takto bych mohl pokracovat treba nejakym cesko<->anglickym slovnikem atd. Podle meho tento system zbytecne odrazuje uzivatele, i kdyz zkusenym asi vyhovovat bude. Jenze z kolika zacatecniku se stane zkuseny, kdyz mu to bude pripadat nefunkcni a slozite?
Proč to nejde jednodušeji...
Napsal uživatel Rostman (neověřeno) dne 23. Únor 2006.Přidávám se ke komentáři, proč to nejde jednodušeji...
Jsem člověk, kterého živí Microsoft, XP mi přijdou jako vynikající systém pro domácího i firemního uživatele, a přesto jsem se pokusil si na nevyužívaný počítač nainstalovat Suse 10, s tím, že se aspoň naučím něco nového. Instalaci jsem zvládnul v pohodě (poté, co jsem s díky smazal Mandrake, to fakt ne...), mám KDE (ke kterému jsem si vypracoval velmi rychle averzi, proč napodobuje Windows, když to neumí - nechápe filozofii ovládání a grafika to nezpraví), ale pro mně je to zatím jediné, co umím jako windowsář ovládat, i když začínám zkoušet něco jiného, takže základní věci dovedu udělat, umím si přehrát MP3 a...
... teď se zkouším připojit k internetu (nefunguje, nevím proč, k XP stačí připojit síťový kabel a jede to, bez nastavování), takže to budu řešit zítra, až se zeptám kamaráda nebo najdu na netu (s Explorerem na XP), co s tím, instalace čehokoliv, co není na instalačních CD, je problematické (ke spoustě věcí, o kterých se dočtu, že jsou super, jsou tak max. zdrojáky - já fakt nevím, co s tím), každý návod obsahuje "tohle zkopírujte sem - to sakra ten instalační soubor neumí udělat sám???", "sem napište tohle", uznávám, umožňuje to plnou kontrolu nad systémeme, ale proč k tomu není grafická nadstavba pro lidi jako já, kterým stačí klikat?
Pro Windows zadám do Google, co chci, kliknu na stránku, dva kliky k výsledku, spustím z webu, odklikám pár oken a ono to funguje. Proč to sakra nefunguje na Linuxu, když na tom prý dělají lepší programátoři? Zajímá někoho z těch, co to programují, jak se na to bude tvářit uživatel? Ten běžný, kterému říkáte BFU? Jestli ne, tak se nedivte, že lidi používají XP - tam stačí fakt pár kliků myší a funguje to.
Opravdu mi vadí, že se snažím používat SUSE, ale háže mi to klacky pod nohy. Já se prostě nebudu učit kompilovat a konfigurovat, na to už dnes nemám čas. Rád se učím něco nového, mám notebook s XP, takže si leccos můžu najít na netu, ale nevím, jak dlouho mně to bude ještě bavit. Krabici s XP mám legálně, takže jestli mně SUSE omrzí, možná zkusím ještě Ubuntu, ale pak letí Linux z počítače a vrátí se tam XP.
Bohuzel musim konstatovat,
Napsal uživatel Neznámý (neověřeno) dne 09. Květen 2006.Bohuzel musim konstatovat, ze spousta veci, ktere SUSE vytykate, samozrejme funguje, jen se to dela trochu jinak (a vubec to nemusi znamenat, ze sloziteji).
Ja kdyz se dnes posadim za Windows, se kterymi jsem naposled delal aktivne tak nekdy pred 10 lety, take porad nadavam, proc nejde to a ono. Jde z vetsi casti o zvyk. Zustante u Windows, kdyz vam SUSE nevyhovuje - je to prece tak jednoduche. Je prece zbytecne odrazovat lidi, kterym by to treba vyhovovalo a mnohdy i lepe poslouzilo jenom proto, ze vam to moc nerika...
Jinak kdosi tu zminoval slozity zpusob instalaci na prikladu hry Fish Fillets. Ta hra se da samozrejme nainstalovat velice snadno. Je k dispozici mimo jine jako .RPM baliky (instalace velmi jednoducha) nebo jako balik pro Klik - pak uz instalace ani jednodussi byt nemuze. Chce to jenom vedet anebo lepe - chtit vedet. Asi zde maji lide kolem Linuxu urcity dluh, protoze informovanost verejnosti je stale mizerna a spoleha se na to, ze jsou lide sami od sebe zvidavi.
Souhlas
Napsal uživatel Ziletka (neověřeno) dne 23. Duben 2006.Naprosto s Vámi souhlasím. Jsem také začínající uživatel na Linuxu (už asi 3 roky začínám... bohužel nemám dost času "na hraní" si s Linuxem, potřebuju totiž pracovat). A další věc jste czela přesně vystihl. Instalace Linuxu je již v poho, ale doinstalovaní nějakého super prográmku, (který není v distribuci) všude na internetu zmíňovaného je úkol pro bohy.
Zkoušel jsem Mandrivu (Mandrake), teď mám Fedoru, a čekám na nový SUSE. Je mi jasné, že zkušený uživatel si vše udělá v příkazové řádce, ale proč to také nejde v grafice??? Linux už hodně postoupil tímto směrem za posledních pár let. A věřím, že pokud si Linux zachová "ovladatelnost, nastavitelnost, ... " pomocí přikazové řádky a zároveň zapracuje na grafickém ovládaní, může Windows sesadit z trůnu. Linux totiž potřebuje přilákat "Běžné Franty Uživatele" a hlavně si je udržet a né je odradit.
Hodně Guru nadává na klikače, ale proč? Vždyť to má být každého svobodná volba...kdo chce používát konzoli, ať ji používá, kdo chce dělat vše v grafice ať dělá. A obě tyto oblasti by se měly rozvíjet a doplňovat. Čím bude větší počet BFU na linuxu, tím víc lidí se stane GURU. A z toho všeho Linux jen vytěží - větším počtem uživatelů, lepší podporou, větším mnoštvím softwéru, rychlejším a kvalitnějším vývojem.
Uvědomme si, že Linux má oproti Windows jednu velkou výhodu...je otevřený. A pokud Linux dožene Windows (je mi jasné že GURU řekne...že Linux nemusí Windows dohánět, že je daleko napřed, ale mluvím o 90% neGURU uživatelích) v přívětivosti, ma vyhráno.
proto jsou diskus föra, aby se to vylepšilo
Napsal uživatel tony (neověřeno) dne 09. Květen 2006.a skutečně to funguje bezvadně, viz odpovědi trochu nížeji. Kdo má připojení, je vcajku (YOU). Ostatní mohou jen vypalovat u kamarádů, ale vůbec to neva, neb je tu YAST a zdroje.
jinak při těch možnostech co tento systém má dnes je i instalace ze zdrojů dost v pohodě (občas je třeba něco přečíst - hlavně požadavky) a také apelovat na distributora, aby ze zdrojů či binárek udělal balíčky do distra. A to je to, k čemu snad i tento systém směřuje - bohužel často i výměnou za komercializaci.
jedu Linux od RH 6 a nejsem GURU, také nemám čas zkoumat fígle, ale žehrat na složitost by mne nenapadlo ani ve snu. co nejde, to je jen můj problém s neznalostí. Proto miluji FAQ a diskuze - co znám, znám odtud.
Suse 10 a MPlayer
Napsal uživatel Vlada (neověřeno) dne 18. Říjen 2005.pekne zdravim, tento postup sice funguje v suse 9.3, nikoli vsak v suse 10.0, tam se na vas vysype priblizne toto:
Konflikt MPlayer 1.0pre7-pm.2
Nevyřešené požadavky:
MPlayer vyžaduje libdirectfb-0.9.so.21
MPlayer vyžaduje liblzo.so.1
MPlayer vyžaduje libmad.so.0
Vyřešení konfliktu:
( ) Neinstalovat MPlayer
(x) Ignorovat konflikt a riskovat nekonzistence v systému
Nedostupné (libdirectfb-0.9.so.21)
Vyžadováno:
MPlayer vyžaduje libdirectfb-0.9.so.21
Vyřešení konfliktu:
(x) Odstranit související balíček
Neinstalovat MPlayer
( ) Ignorovat konflikt a riskovat nekonzistence v systému
Nedostupné (liblzo.so.1)
Vyžadováno:
MPlayer vyžaduje liblzo.so.1
Vyřešení konfliktu:
( ) Odstranit související balíček
Neinstalovat MPlayer
( ) Ignorovat konflikt a riskovat nekonzistence v systému
Nedostupné (libmad.so.0)
Vyžadováno:
MPlayer vyžaduje libmad.so.0
Vyřešení konfliktu:
( ) Odstranit související balíek
Neinstalovat MPlayer
( ) Ignorovat konflikt a riskovat nekonzistence v systému
a pak bille a steve rad...
Mam ten samý problém, i
Napsal uživatel Neznámý (neověřeno) dne 29. Říjen 2006.Mam ten samý problém, i když tam onen balíček nainstalovaný mám :-(
Ahoj, měl jsem stejný
Napsal uživatel czabas (neověřeno) dne 14. Červenec 2006.Ahoj,
měl jsem stejný problém, než jsem zjistil, že instaluji špatnou verzi. Zkus to pomocí YaSTu: Software -> Změnit instalační zdroj -> Přidat -> http, jméno serveru packman.iu-bremen.de,
adresář suse/10.0. Potom dát hledat ve správci sw mplayer.
Měj se pěkně
Petr
Suse 10 a MPlayer
Napsal uživatel honzika2 (neověřeno) dne 31. Březen 2006.Zkuste dát instalační zdroj ftp - Jméno serveru: packman.rsync.zmi.at Adresář na serveru : suse/10.0. Pak ve správci programů hledat mplayer. Zaškrtnout ho a naistalovat. Mě to funguje :-)
Napsal uživatel Neznámý (neověřeno) dne 20. Říjen 2005.
http://packman.iu-bremen.de/suse/10.0/src/
V menu se MPlayer neobjevil
Napsal uživatel Neznámý (neověřeno) dne 20. Září 2005.Viz část "Instalace":
6. Přes Start-Multimedia-Videopřehrávače ověřte, že MPlayer je nainstalován.
Pokud jsem použil výše uvedený postup, v menu se MPlayer neobjevil. Spustil jsem tedy instalaci přes YAST a ejhle - je tu!
Podotýkám, že jsem ve skutečnosti nekontroloval, jestli je MPlayer nainstalován a jen se někde skrývá (neaktualizovalo se menu?). Prostě jsem ho znovu přeinstaloval.
Tolik pro info, nepovažuji to za chybu, jen aby to někoho neodradilo... :-)
A zároveň dotaz: (jo - jsem lama, úplně čerstvá a "obrátil jsem se na víru":-)
Pokud instaluji balíček a ten hlásí závislost na jiných balíčcích, které v tu chvíli nemám, zvolím "ignorovat konflikt a riskovat nestabilitu bla bla bla tak nějak", SW korektně nefunguje, čemuž rozumím. Když teprve POTOM doinstaluji ty potřebné balíčky (v případě MPlayeru různé kodeky či co to vlastně chtěl...?), pochopí aplikace, že jsem systém nakrmil tím, co už po mně kdysi aplikace chtěla, a přihřeje si polívčičku? Anebo musím odinstalovat tu "riskantní" aplikaci, potom instalovat závislé balíčky a teprve potom aplikaci tak, aby si už vlastně na nic nestěžovala?
Uff. Snad jsem se zeptal česky. Kdyžtak mě pošlete někam (use google:-)
Nepošleme :-))
Napsal uživatel Vladimír Fárek dne 21. Září 2005.Zajímavé, s Vaším problémem jsem se ještě nesetkal.
K Vašemu dotazu - moje čistě empirická zkušenost zní: jak kdy... (to jsem Vám pomohl, co? :-))
Ale obecně - nejdříve mu dejte, co chce a pak instalujte. Ono hlášky s riskováním konfliktu se není (většinou !!!) třeba nijak zvlášť děsit, protože Vám prostě nepojedou jenom kolidující balíčky a pokud nejde o něco systémově fatálního, tak se zas tak moc neděje.
V konkrétním případě MPlayeru - nejdříve Multimedia Option Packy, potom lame, potom (ty už ale nejsou podmínkou, pouze zvětšují možnosti) win32 codec a pak MPlayer. Rozhodně. To samé, pokud kompilujete. Při kompilaci si program "sedá" do systému tak, v jakém stavu systém při kompilaci zrovna je. Když mu pak doistalujete další knihovny apod. už o nich neví.
Mplayer
Napsal uživatel Neznámý (neověřeno) dne 07. Září 2005.Skvely clanek, jenze jak uz to tak chodi - nikdy mi nic nefunguje, tedy krome rucni konfigurace zdrojaku, nasledne kompilace atd...! ?
Proc? Proc nelze take v Suse pouzit rpm? Napr. rpm balik MPlayer-1.0pre7-pm.2.i586.rpm hlasi libdirectfb-0.9.so.21 is needed by MPlayer-1.0pre7-pm.2, pokud stahnu z packmana MPlayer-1.0pre7-pm.3.i586.rpm pro Suse 9.2 , coz aktualne jedu, pise libtheora.so.0(libtheora.so.1.0) is needed by MPlayer-1.0pre7-pm.3. Takze kde porad brat ty knihovny a nekrast? Vzdy ale opravdu vzdy mi nejaka chybi. Neexistuje balik co by neprotestoval. Tedy je snazsi prikazova radka, tam alespon nejsem bezmocny a lze neco vycist z logu. Chtelo by to ty RPMka konecne nejak dotahnout aby alespon sem tam nekdo je mohl pouzit. No RPMka kodeku tam padly jako fik :-)
PS: Nemate nekdo RPMko Mlayeru, co mi v Suse 9.2 pujde nainstalovat?
Balíčky
Napsal uživatel Vladimír Fárek dne 08. Září 2005.a máte nainstalované Multimedia Option Packy?
:-)
Napsal uživatel YZF (neověřeno) dne 19. Srpen 2005.Výborně napsaný článek a navíc velmi vtipný. Skoda ale že Steve nepřežil :-/
Instalace MPlayer dle návodu aneb co Steva a Billa nenapadlo
Napsal uživatel Joe (neověřeno) dne 11. Červenec 2005.Instalace MPlayer dle návodu aneb co Steva a Billa nenapadlo
error: Failed dependencies:
liblzo.so.1 is needed by MPlayer-1.0pre7-pm.2
libmad.so.0 is needed by MPlayer-1.0pre7-pm.2
Zkuste kouknout na tohle:
Napsal uživatel Vladimír Fárek dne 11. Červenec 2005.http://www.suseforums.net/index.php?showtopic=14303
Že by?
Nema to chybu
Napsal uživatel Veno (neověřeno) dne 10. Červenec 2005.Opravdu to nema chybu a vcelku jsem se i pobavil vtipnou recesi na Billa a Steva. Jen tak dal.
Návod je skvělý, jen dál
Napsal uživatel Freddie (neověřeno) dne 20. Červen 2005.Návod je skvělý, jen dál a houšť...
Nejskvělejší je ale pomyslná třešnička na dortu - zkušební videa: „Developers, developers, deve..."
Musím poděkovat autorovi
Napsal uživatel fipa dne 19. Červen 2005.Musím poděkovat autorovi za skvělý článek :-).
Pokud by někdo z vás také chtěl přispět troškou do mlýna, neváhejte nás kontaktovat, rádi váš článek/tip/trik zveřejníme! ;-)
Hezký den,
Filip Molčan
-- mylinux.cz - o tučňáčích, ďáblících a lidech
Ty videa jsou úžasný!
Napsal uživatel Marek (neověřeno) dne 17. Červen 2005.Ty videa jsou úžasný!
super
Napsal uživatel Neznámý (neověřeno) dne 17. Červen 2005.Opravdu skvely clanek, dobre napsany (jeste ted me boli branice:-) ) a pritom jsem to podle navodu zvladnul a to jsem opravdova lama :-).
diky.
Konzoli lze eliminovat
Napsal uživatel koty dne 17. Červen 2005.Konzoli lze eliminovat úplně. Jednoduše klikněte na RPM balíček v Konqueroru :-).
Konzole...
Napsal uživatel V. Farek (neověřeno) dne 17. Červen 2005.Samozřejmě, a pak to nainstalovat YaSTem, nebo to vzít pravou myší přes KPackage (ostatně jsem to tam psal), přišlo mi ale rychlejší a jednoduší, zvládnout vše na jedno přihlášení, v jednom okně a bez dalších potvrzování. Prostě začátečník přežije jeden login roota a spuštění mc a pak už jenom kliká... Nic nepotvrzuje, neotvírají se mu žádná okna, nemusí se nikam vracet pro další soubory...
Ano, je to skvely clanok,
Napsal uživatel Neznámý (neověřeno) dne 20. Červen 2005.Ano, je to skvely clanok, fakt super!
Mplayer a spol.
Napsal uživatel josef (neověřeno) dne 16. Červenec 2005.Každý, kdo se pokusil do hotové dispribuce nainstalovat něco, co není její součástí, nebo odinstalovat co považuje za zbytečné,jistě ví, co jsou to "závislosti". Zvláště když se začnou řetězit...
(To se to potom juchá, když nás někdo dokope ke zdárné instalaci MPlayeru.)
Patří hluboká poklona těm dobrovolníkům, kteří distribuce sestavují a tyto šílenosti musí řešit.
Tak se mi nepodařilo nainstalovat RPM balíček LiVES. MPlayer je zde jen podmínkou (závislostí) k instalaci. Ani Google nanašel potřebnou libaudio.so2 - většinou jen nářky ostatních "hledačů"... Máme závidět uživatelům Windows, kteří kliknou a hrají?
Josef
P.S.
Evoluční vývoj aplikací, které s úsporných důvodů využívají již hotové produkty a vyrábějí změť závislostí, se otočil proti logice. Dnes máme po instalaci na disku neodhadnutelné množství (většinou nepoužívaných aplikací), které neslouží ničemu jinému, než vyřešení závislostí. Opravdu začarovaný kruh.
S napětím čekám na výsledky iniciativy FreeBSD (http://www.pcbsd.org), která s tímto hororem chce skoncovat.
Taky už jsem chtěl
Napsal uživatel hijk (neověřeno) dne 08. Listopad 2005.Taky už jsem chtěl instalaci MPlayeru,Amaroku a pod. vzdát kvůli řetězení závislostí, ale vyřešilo se to instalací APT.
Pak už jen apt-get install MPlayer a hotovo.
Konflikty závislostí
Napsal uživatel Jo_Do (neověřeno) dne 21. Listopad 2005.MPlayer mi při instalaci vyhodil 6 požadovaných knihoven.
Které nemám a na internetu nikde nejsou.
Chtěl jsem si nainstalovat APT, abych to vyřešil jednou provždy,
ale APT chce dalších X knihoven, které opět nikde nejsou,
ani nevím kde je hledat.
Pomalu ale jistě začínám mít instalací programů v Linuxu plné zuby.
APT neni potreba, staci si
Napsal uživatel Kandalf (neověřeno) dne 09. Listopad 2005.APT neni potreba, staci si pridat novy repozitar do YaST - napr. Packmana. Pak je kuprikladu instalace Mplayeru zalezitosti par kliknuti. Samozrejme za predpokladu, ze mate slusne pripojeni do Internetu.
Jinak mate ale pravdu - co se tyce zavislosti, je to nekdy peklo. Souhlasim s tim, ze se princip jiz otocil proti uzivateli. Reseni ale myslim jiz existuje - je to Klik (viz. par clanku na tomto portalu). Klik umoznuje instalaci nejen z Internetu, ale i prostym prekopirovanim .cmg souboru. Aplikaci lze spustit napr. i primo z CD na kterem si ji prinesete. Myslenka castecne prevzata z MacOS, co se tyce jednoduchosti, asi jeste snazsi nez ve Windows. Jde jen o to, aby se zacalo objevovat dostatek baliku take v .cmg ne jen v .deb ci .rpm
Klik samozrejme neni univerzalni reseni na vse - samozrejme, ze by byla hloupost na nem postavit celou distribuci - k tomu urcen neni.
Repozitar do YaST?
Napsal uživatel kp (neověřeno) dne 29. Březen 2006.Zdravim,
Jak prosim vas nastavim ten repozitar do YaSTu?
P
- spustite Yast a kliknete
Napsal uživatel Kandalf (neověřeno) dne 01. Duben 2006.- spustite Yast a kliknete na "Zmenit instalacni zdroj"
- kliknete na "Pridat", zvolte "HTTP", otevre se dialog "Server a adresar"
- do pole "Jmeno serveru" zadejte adresu: packman.iu-bremen.de
- do pole "Adresar na serveru" zadejte: suse/10.0 (cislo je dane verzi distribuce)
- overovani: Anonymni
- pak OK a jenom se presvedcte, ze do seznamu pribyl novy repozitar jako "Zapnuty"
Ceske fonty pro titulky muzete nastavit napr. jako ve vyseuvedenem clanku.
Od teto chvile je vam k dispozici cely repozitar Packman se spoustou softwaru, instalujete pomoci Yast -> Spravce programu (muzete tam prohledavat atd...).
Co se tyce prehravacu multimedii, je dobra kombinace Kaffeine+libxine - umi to to same co Mplayer + navic jeste DVD menu, ma to krasne prehledne GUI, ktere zapada do KDE, cestinu tam nastavite pouhym klikanim. Pozor - pred instalaci libxine z Packmana je dobre odinstalovat vse kolem xine z CD/DVD distribuce.
Chtěl bych moc poděkovat
Napsal uživatel Kema (neověřeno) dne 13. Duben 2006.Chtěl bych moc poděkovat za tuto poslední radu. Také jsem nevěděl jak na MPlayer a navíc použití repozitáře Packman vyřešilo všechny nahromaděné problémy s balíčky. Sice jsem věděl z diskuse že pomocí Packmanu se problém řeší, ale nidko nevysvětlil o co jde.
Je možné použít i jiné zdroje repozitáře? (jiné URL adresy).
Ještě bych se chtěl zeptat na toto:
V Kopete se správně nevypisuje "ě" (e s háčkem) u textů z Windows (tedy u kontaktů komunikujících z Windows). Ostattní písmenka s diakritikou jsou přitom v pořádku.
Pak jsem zjistil že i tiskárna Minolta PagePro 1300W má s tímto "ě" stejný problém.
Je na to nějaká komplexní rada?