1 příspěvek / 0 new
Poslední
Neznámý
Obrázek uživatele Neznámý
teplota notebooku, Opensuse 11.4 Gnome 2

Dobrý den,

Nedávno jsem změnil distribuci na Opensuse 11.4 - Gnome 2. Problém je takový, že pozoruji vyšší teplotu pc. Po hmatu notebook dost topí a hddtemp hlásí teplotu hdd 43 C, jenom když mám webový prohlížeč otevřený na sociální síti nebo si čtu zprávy, případně něco hledám přez Google.
Něco jiného je, když jsem na baterii. Notebook je po hmatu výrazně chladnější, disk si semtam zaparkuje a hddtemp hlásí 37 C(snad by se dalo).
Otázkou je co kde nastavit aby to tak bylo i v prvním případě. Mám strach cokoli zkoušet přez laptop-mode, který mi v minulé distribuci nadělal paseku už jen instalací; selhání při pokusu o uspání do paměti, na disk..
Linux používám zhruba 3 roky, ale jsem spíše amatér. Předchozí distribuce-Mandrivu, Mint jsem používal výhradně na prohlížení internetu, stříhání, přehrávání hudby a nezbýval mi čas tento OS zkoumat hlouběji, proto prosím o trpělivost a případně podrobnější postupy v této témě.

Předem děkuji za pomoc.

Obrázek uživatele airlive
Offline
Naposledy viděn: 11 let 7 měsíců zpět
Připojen: 17.11.2010 - 20:33
Re: teplota notebooku, Opensuse 11.4 Gnome 2

.... bohužel na linuxu to topí vždy o něco více jako ve win a není to jen zbastleným flashem

... lze udělat následující:
1) neobohacovat FF zbytečnými doplňky,ale přidat adblock a blokování skriptu
https://addons.mozilla.org/cs/firefox/addon/adblock-plus/?src=hp-dl-mostpopular
https://addons.mozilla.org/cs/firefox/addon/noscript/?src=hp-dl-mostpopular

2)pokud je ntb starší jak 2roky přepastovat chlazení,okolo proc etc. tato chladící pasta vysychá a odroluje se tím ztrácí chladící funkčnost,u této operace vyčistit celé chlazení.

(mám ntb 5let a dělám to pravidelně,když jsem to nedělal ntb se nažhavil,tak,že se sám vypnul)

3)doporučuji chladící podložku já preferuji Zalman,na 30% výkon podložky mám ntb téměř studený.

4) každá bateríe se při dobíjení nahřívá.